دفتر تجارت الکترونیک ولقان

ویژگی‌های کاهگل مصنوعی (کاهرنگ)

کاهگل مصنوعی (کاهرنگ)

کاه‌گل ملاطی است که در معماری ایران به‌خصوص در مناطق کویر مرکزی ایران به کار می‌رود. کاه‌گل در قالب تناسبات دلپذیر ترکیب با کاشی، چوب و یا سنگ و مصالحی مشابه ترکیب‌شده و معماران ایرانی از آن‌ها برای تزیین ساختمان‌ها کمک گرفته‌اند. رنگ دل‌نشین کاه‌گل نه‌تنها زیبایی فوق‌العاده‌ای به شهر ایرانی می‌داده بلکه بر زندگی مردم روشنی و رنگ بخصوصی می‌پاشیده است. معماران تیزهوش از گرمی رنگ کاه‌گل برای متن تزیینات دیواری داخل بنا نیز استفاده کرده‌اند. دیوار حیاط‌های داخلی را از بهترین خمیر سرخ‌فام پوشانیده و بر آن با خطوط برجسته‌ی گچ نقش‌های هندسی انداخته‌اند و یا آن را به داخل هشتی‌های ورودی کشیده و بر آن نقش‌های تصویری ساخته‌اند. رنگ کاه‌گل نور شدید و گاه زننده‌ی آفتاب سرزمین ما را برای ساکنان آن مطبوع نموده و در گرم‌ترین فصل سال برگشت اشعه‌ی خورشید و حرارت آن را از روی بام‌ها و یا دیوارهای کاه‌گلی به حداقل رسانیده است.

کاهرنگ (پوشش کاهگل نانو پلیمری)

کاه رنگ پلیمری رنگی است بر پایه رزین‌های سیلیکونی پایه آب که پس از خشک‌شده ظاهری کاملاً شبیه کاه‌گل طبیعی دارد و از ویژگی‌های آن ضد آب و مقاوم به نور UV خورشید بودن و اجازه تنفس به سطح زیرین می‌دهد. در ساخت این کاه‌گل از مواد نانو سیلیکون استفاده‌شده که باعث خود تمیز شوندگی آن می‌شود و خواص آب‌بندی و عایقی آن را افزایش می‌دهد. جایگزین مناسب برای سیم‌گل و کاه‌گل‌های سنتی که با آب شسته می‌شوند و باعث ایجاد گردوخاک ناخواسته در محیط می‌گردند. مناسب برای محیط‌های خانگی بالأخص دکوراسیون دیوارهای داخلی منزل و همچنین مناسب بازسازی بناهای تاریخی و خلق نما‌های سنتی مشابه مناطق کویری.

روش اجرا:

پس از تمیز کردن و آماده کردن سطح کاه رنگ را کمی با آب رقیق نموده و به‌وسیله قلم‌مو و یا پیستوله کنیتکس پاش اعمال نمایید و در صورت نیاز مقداری کاه بروی سطح قبل از خشک شدن پاشیده و پس از خشک شدن با رزین نانو عایق پوشش دهید تا سطحی ضد غبار و چرب بروی سطح نهایی رنگ ایجاد نماید. به‌صورت تقریبی برای سطوح صاف هر کیلو کاه رنگ برای ۳ مترمربع مناسب است.

ویژگی‌های کاهگل مصنوعی (کاهرنگ)

·         انعطاف‌پذیری

·         سرعت در اجرا

·         آسانی در اجرا

·         بی‌بو بودن

·         دوستدار محیط‌زیست

·         سریع خشک شدن

·         چسبندگی بالا

·         قیمت مناسب

کاهرنگ چگونه است:

رنگی است مشابه بسیاری از رنگ‌ها که به‌وسیله قلم‌مو و غلتک و پاشش قابل‌اجرا است با این ویژگی که خیلی ساده‌تر از بقیه رنگ‌ها قابل‌اجراست و اینکه این رنگ با از دست دادن آب خود که حلال آن است خشک می‌شود و یک‌لایه پلیمر خالص انعطاف‌پذیر همچون یک‌لایه ورق پلاستیک (نایلون) ایجاد می‌نماید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۰:۴۴ توسط:ولقان حسینی موضوع: نظرات (0)