دفتر تجارت الکترونیک ولقان

عرضه رانا با سه موتور کم مصرف و استاندارد آلایندگی یورو ۴

عرضه رانا با سه موتور کم مصرف و استاندارد آلایندگی یورو ۴ https://www.parsiancdc.ir/%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%da%a9%d9%85-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1/ Wed 11 Jan 2012 12:19:42 +0000 http://parsiancdc2012.blogfa.com/post/16

به گزارش خبرخودرو ،‌با اتمام فرایندهای طراحی و مکانیکی و آزمون های عملکردی موتور ملی ای اف ۴، آزمون های دوام در آزمایشگاه بر روی این موتور آغاز شده است.

مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب، گفت: به موازات آزمون های دوام، عملیات انطباق موتور بر روی رانا نیز در جریان است و کالیبراسیون سیستم ای. ام. اس. نیز توسط شرکت بوش ( سازنده ای. ام. اس. ) انجام می شود.

وی افزود: رانا با موتور ای اف ۴ برای بازار داخل با استاندارد یورو ۴ و برای بازار صادراتی با استاندارد یورو ۵ عرضه می شود.

مهندس سلیمانی ،  مدت زمان رسیدن به تولید انبوه رانا با موتور ای اف ۴ را از هم اکنون ۱۵ ماه برآورد کرد و گفت: در مجموع سه موتور شامل تی. یو. ۵٫ که موتور پایه برای رانا به شمار می رود و تا پایان سال به تولید می رسد، موتور ای. اف. ۷٫ پایه گاز سوز و موتور ای. اف. ۴ بنزینی برای این خودرو در نظر گرفته شده اند.

وی از انجام عملیات انطباق موتور ای اف ۷ بر روی رانا نیز خبر داد و گفت: این فرایند در مرحله آزمون های ای. پی. قرار دارد و بر اساس برنامه زمان بندی، در آذر ماه سال آینده، رانا با موتور دوگانه سوز  ای اف ۷ به تولید انبوه می رسد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو ،  عرضه رانا با موتور ای اف ۴ و استاندارد یورو ۵ را منوط به انجام عملیات کالیبراسیون مورد نظر دانست که در اواخر سال آینده تمام شده و خودرو با موتور ای اف ۴تولید انبوه می شود.

مهندس سلیمانی ، از تغییر سیستم های مشترک به منظور انطباق موتور ای اف ۷ بر روی رانا خبر داد و سیستم خنک کاری، رادیاتور، شلنگ ها، لوله ها، سیستم گازسوزدسته موتورها، پلوس ها و گیربکس را از آن جمله دانست.

وی افزود: گیربکس مورد نظر برای این موتور تماما طراحی و نمونه ساخته شده در مرحله تست های ای. پی. قرار دارد و برای انجام آزمون های سطح خودرو نیز شش دستگاه خودرو تا دو هفته دیگر به موسسه ایدیادا ارسال می شود.

قائم مقام مدیر عامل درکیفیت و توسعه محصول افزود: عملکرد رانا با هر یک از سه موتور یاد شده تفاوت چندانی ندارد و موتور ای اف ۷ تنها نسخه پایه گاز سوز آن خواهد بود که به دلیل عدم افت گشتاور در حالت شیفت سوخت، به عنوان تنها موتور پایه گاز سوز از بالاترین عملکرد برخوردار است.

مهندس سلیمانی  تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ درصد تست های خودرویی رانا با استفاده از تجهیزات و امکانات مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام گرفته و برخی آزمون های تکمیلی که نیروی انسانی، فضا و زمان لازم برای آن در این جا کافی نیست، در آزمایشگاه های دیگر  مانند ایتراک و ایدیادا انجام می شود.

وی افزود: سازندگان قطعات موتور ای اف ۴ ، توسط ساپکو مشخص شده و در مرحله قالب سازی و آمادگی تولید انبوه هستند.

سلیمانی از تولید انبوه موتور ای اف ۴ در همان خطی که موتور ای اف ۷ تولید می شود خبر داد و گفت: در صورت افزایش تیراژ، خط تازه ای برای این منظور راه اندازی خواهد شد.

گرد آوری و تنظیم از واحد فن آوری اطلاعات شرکت توسعه تمدن پارسیان

]]>
10 0 0 0
برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دی ۱۳۴۸ساعت: ۰۲:۰۰:۴۲ توسط:ولقان حسینی موضوع: نظرات (0)