دفتر تجارت الکترونیک ولقان

توصیه می کنیم مطلب هزینه اقامت دائم ترکیه را بخوانید.

همه چیز درباره خرید ملک در ترکیه و اقامت دائم در ترکیه
 

·         حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت

·         خرید ملک در ترکیه و اقامت

·         مراحل خرید ملک در ترکیه

·         حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت

·         قیمت خرید خانه در وان ترکیه

·         کانال تلگرام خرید ملک در ترکیه

·         خاطرات خرید ملک در ترکیه

·         خرید ملک در ترکیه ملک پور

 

مراحل خرید ملک در ترکیه با آذین املاک
البته برای خرید ملک در ترکیه لازم است اقداماتی را از پیش انجام دهید. پس از انتخاب ملک مورد نظر لازم است که قولنامه را به دقت مطالعه نموده و به امضا برسانید.

در این مرحله لازم است که مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت نمایید. پرداخت نهایی نیز همزمان با ثبت سند ملک انجام می شود. در حال حاضر قوانین و شرایط خرید ملک 2019 در ترکیه مبلغ حداقل 250 هزار دلار را برای خرید ملک در این کشور در نظر گرفته است.

توجه : بنابراین شرایط برای اخذ اقامت و خرید املاک و سرمایه گذاری بسیار راحت تر از گذشته شده است.

خرید ملک در ترکیه می تواند کیفیت زندگی شما را به شکل چشمگیری تغییر دهد.

اما باید به یاد داشته باشید که این روز ها کلاه برداران زیادی با وعده کسب اقامت در این کشور شما را به خرید ملک در ترکیه ترغیب می کنند و در حقیقت شما در قبال پرداخت هزینه ای هنگفت چیزی به دست نمی آورید.

مدارک لازم برای خرید خانه در ترکیه
شما برای اقدام به خرید خانه ویلایی در ببک استانبول ، یا هر نقطه دیگر کشور ترکیه نیازمند ارائه مدارکی هستید تا روند کاری خود را تسریع و تسهیل نمایید. این مدارک شامل :

1.                  کارت ملی

2.                  شناسنامه

3.                  پاسپورت (به علاوه ترجمه ترکی آن ها)

4.                  2 قطعه عکس 6*4 پاسپورتی

5.                  شماره مالیاتی ترکیه می باشند.

در صورتی که خریداران با زبان ترکی آشنا نباشد نیازمند یک مترجم رسمی هستند که مدارک وی نیز باید ارائه شوند.

زمانی می شد در شهر تهران با 100 میلیون تومان خانه ای بزرگ و با امکانات خریداری کرد. اما این روز ها خرید خانه با چند برابر این رقم نیز دیگر ممکن نیست. سیاست های ترکیه برای رونق صنعت ملک و املاک باعث شده قیمت خرید خانه در این کشور بسیار مقرون به صرفه باشد.

بنابراین به پول ایران با حدود 3 میلیارد تومان هزینه می توانید در کشور اروپایی ترکیه سرمایه گذاری کرده و ملک خریداری کنید.

صفر تا صد مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد.

·                     بسیاری به دلایل تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری، کشور ترکیه را به علت نزدیکی به ایران، آب و هوای مناسب، کیفیت بالای زندگی و هزینه های معقول نسبت به سایر کشور های اروپایی بر می گزینند.

·                     بسیاری از افراد برای تضمین آینده خود و اعضای خانواده شان راه سرمایه گذاری در این کشور را در پی می گیرند و اقدام به مهاجرت به این کشور از طریق خرید ملک در ترکیه می نمایند.

به یاد داشته باشید که در صورت تمایل به مهاجرت از این طریق فقط می توانید برای اعضای درجه یک خانواده خود اقامت دریافت کنید. به علاوه اگر فرزندتان بالای 18 سال سن داشته باشد باید به صورت جداگانه برای کسب اقامت وی اقدام نمایید.

برای تسهیل و تسریع این کار بهتر است بخشی از سند ملک را به نام فرزند خود کنید. شما می توانید برای به حداقل رساندن مشکلات خرید ملک و اقدام به خریدی مطمئن، کار را به متخصصین فروش آذین املاک بسپارید.

شرایط اقامت در ترکیه 2019
قوانین جدید اقامت در ترکیه فرایند شهروندی در این کشور را به شکل چشمگیری تسهیل نموده است.

همان طور که گفته شد، حداقل مبلغ مورد نیاز برای کسب شهروندی از طریق خرید ملک از یک میلیون دلار به 250 هزار دلار تقلیل یافته. بنابراین از مزایای اقامت ترکیه می توان به هزینه های معقول آن اشاره داشت.

علاوه بر این، قانون جدیدی برای کارفرمایان خارجی در این کشور تعیین شده که با استخدام حداقل 50 شهروند ترک می توانند اقامت دائم در این کشور کسب کنند. این تعداد در گذشته 100 شهروند ترک بود.

این موضوع اقامت ترکیه برای ایرانیان را راحت تر از هر کشور اروپایی دیگر می کند.


اخذ اقامت دائم ترکیه
خرید ملک در ترکیه یکی از راه های پر طرفدار برای اخذ اقامت دائمی در این کشور است.

·                     با خرید ملک در این کشور شما یک سال فرصت اقامت در این کشور را کسب می نمایید.

·                     برای دریافت اقامت دائم از طریق این روش می بایست برای 5 تا 8 سال بعدی نیز به صورت سالیانه اقدام به دریافت اقامت موقت کنید.

·                     در این مدت باید در ترکیه سکونت داشته باشید و از بیمه این کشور نیز برخوردار باشید.

·                     پس از آن می توانید اقدامات نهایی برای دریافت اقامت دائمی در این کشور را آغاز نمایید.

قیمت آپارتمان در استانبول

قیمت خرید آپارتمان در کلان شهر استانبول به عوامل متعددی بستگی دارد. شما باید ابتدا انتظارات خود از ملک مورد نظر،

1.                  متراژ

2.                  موقعیت

3.                  دسترسی آن

مشخص نمایید و آن ها را مشاورین مربوطه در میان بگذارید تا املاک متناسب با نیاز شما را معرفی نموده و قیمت آن را با شما در میان بگذارند.

اگر بودجه زیادی ندارید بهتر است از خاطرات خرید ملک افراد قابل اطمینان در این زمینه بهره مند شوید.در این پروسه دچار ضرر نشوید.

به طور کلی تجربه من از زندگی در ترکیه ثابت کرده که عموم مقیمان خارجی از زندگی خود در این کشور رضایت کافی دارند و از تصمیم خود راضی هستند.

خرید ملک در ترکیه با وام بانکی
طبیعتا کشور ترکیه برای اطمینان از توانایی شما در باز پرداخت وام، باید بررسی هایی دقیقی روی وضعیت مالی و دارایی های شما در ایران به عمل آورد.

شرایط وام :

·                     مقدار این وام تا 80 درصد قیمت واقعی ملک که از سوی کارشناسان مربوطه تعیین می شود، می رسد.

·                     مقدار قسط های باز پرداختی شما نیز می تواند حداکثر نصف میزان درآمد ماهیانه شما باشد.

·                     در آخر این نکته قابل ذکر است که بازپرداخت این نوع وام را می تواند نهایتا تا 15 سال پرداخت نمایید.

نکته : برای اخذ وام بانکی یا تسهیلات بانکی باید ( اقامت دائم یا شهروندی ترکیه یا پاسپورت ترکیه ) را داشته باشید.

قیمت خانه در استانبول به پول ایران با توجه به شرایط ارزی کشور دائما در حال تغییر است. اما با این حال با توجه به قیمت مناسب ملک در ترکیه، همچنان می توان با هزینه ای معقول اقدام به خرید سوئیت یا رهن آپارتمان در استانبول یا سایر شهر ها کرد.

جالب است بدانید که خرید ملک در ترکیه از طریق وام بانکی نیز امکان پذیر می باشد. بنابراین حتی اگر در حال حاضر بودجه کافی برای این کار را ندارید، می توانید به دریافت وام بانکی روی آورید.

قیمت خرید خانه یا اجاره خانه در وان ترکیه یا آپارتمان در الانیا ترکیه با وام بانکی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته فراموش نکنید که برای اخذ وام باید پروسه هایی طی شود که گاها زمان بر هستند.

خرید ملک در ترکیه با لیر
آیا خرید ملک در ترکیه یک سرمایه گذاری سودآور است؟

 به دلیل اینکه برای این نوع سرمایه گذاری می توانید از واحد پول لیر ترکیه استفاده کنید، ارزش پایین لیر ترکیه، تجارت در بخش املاک این کشور را تقویت می کند.

با کاهش ارزش لیر ترکیه نسبت به واحد های پولی دیگر مانند یورو، دلار و پوند، سرمایه گذارانی که دارای ارز های قدرتمند هستند، با خرید ملک در این کشور  می توانند سرمایه گذاری مقرون به صرفه ای داشته باشند. به همین سبب این نوع سرمایه گذاری توجه بسیاری از افراد از سراسر جهان را به خود جلب کرده است. آمار مربوط به آگوست سال 2018 نشان می دهد که خرید ملک در ترکیه با افزایش 151.1 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. اکثریت خریداران املاک در ترکیه از خاورمیانه بودند که در آپارتمان های استانبول سرمایه گذاری می کردند، هرچند بسیاری از اروپایی ها، اعراب و روس ها نیز آپارتمان ها و ویلاهایی را در آنتالیا، ازمیر، فتحیه و بدروم خریداری کرده بودند.

با وجود افزایش ارزش لیر نسبت به سال گذشته، همچنان خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری سودآوری محسوب می شود. هزینه خرید ملک  و هزینه زندگی در این کشور همچنان مقرون به صرفه است.

چرا خرید ملک در ترکیه؟
در تلاش برای افزایش سرمایه گذاری خارجی و کمک به افزایش ارزش لیر، خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250,000 دلار و حفظ آن به مدت سه سال می تواند منجر به اخذ شهروندی ترکیه شود. در گذشته ابن مبلغ حداقل 1 میلیون دلار بود اما در حال حاضر این رقم کاهش یافته است. مقامات ترکیه انتظار دارند که این کاهش قیمت، نرخ خرید ملک  را افزایش دهد و سرمایه خارجی را به کشور وارد کند. در حال حاضر این طرح جواب داده است. فروش املاک ترکیه به افراد خارجی در حال افزایش است و بنگاه های املاک ترکیه از نتیجه فروش بیشتر، لذت می برند.

دولت ترکیه به منظور جذب سرمایه خارجی به کشور، اصلاحات زیادی در قوانین و مقررات خرید ملک در این کشور ایجاد کرده است. در حال حاضر این پروسه سریع تر و راحت تر از گذشته است. به منظور اطمینان خریداران، صنعت املاک ترکیه به شدت کنترل شده است تا از بروز هر گونه تخلف جلوگیری شود.

تقاضای اجاره در استانبول و در امتداد ساحل پررونق است زیرا نرخ ارز باعث رشد بازار توریست شده است. با وجودی که در ابتدا روشهای اجرایی سختگیرانه برای اجاره ملک، برخی از سرمایه گذاران را از خرید ملک در ترکیه منصرف کرد، اکنون در هر شهر شرکت های مدیریتی وجود دارد که بدون تردید از قوانین جدید پیروی می کنند و این اطمینان حاصل می شود که ملک به طور قانونی اجاره داده شده است.

زندگی در ترکیه برای خارجی ها آسان است. ارزش کم لیر نسبت به ارزهای دیگر به این معنی است که هزینه های زندگی روزانه در ترکیه بسیار پایین تر از انگلستان و بسیاری از کشور ها در اروپا است. آب و برق، مواد غذایی و ... بسیار ارزان است. این مسئله باعث شده است که جامعه مهاجر در ترکیه ساکن شوند و خارجی ها اکنون ترکیه را به کشور های پر هزینه ترجیح دهند. زندگی مقرون به صرفه با آب و هوای شگفت انگیز، مناظر نفس گیر و مهمان نوازی، ترکیبی را ایجاد کرده است که سرمایه گذاران با این شیوه زندگی، برنده هستند.  

پرداخت مالیات بر درآمد اجاره املاک خریداری شده در ترکیه
پس از خرید ملک در ترکیه و اجاره دادن ملک، مالیات بر درآمد اجاره را مالکان پرداخت می کنند که میزان آن بسته به میزان درآمد متفاوت است اما تقریبا از 15 درصد شروع می شود. افرادی که مایل به پرداخت مالیات هستند، نیاز به یک شماره مالیاتی دارند. هزینه های محاسبه شده مجاز و بازپرداخت مالیات ها معمولا در ماه مارس به طور سالیانه صورت می گیرد.

روال خرید ملک در ترکیه
شما ملک خود را انتخاب کرده اید، سرمایه مورد نیاز را آماده کرده اید و مشتاق هستید که به بازار املاک و مستغلات ترکیه وارد شوید. سپس چه اتفاقی می افتد؟ 

در این مرحله  بررسی خواهیم کرد که امور مربوط به فروشنده 100 درصد تکمیل شده باشد. این به این معنی است که اسناد با جزئیات عنوان شده در دفتر ثبت زمین مطابقت داشته باشد، ملک بدهی نداشته باشد و همچنین گواهی سکونت داشته باشد.

هنگامی که شرایط و ضوابط مربوط به قرارداد با جزئیات اجرا شد و روش پرداخت پول برنامه ریزی و تأیید شد، مبلغ اولیه برای حفظ ملک مورد نیاز است.

ثبت سند 
اکنون زمان آن است که سند ملک خریداری شده در ترکیه امضا شود. اگر برای این اقدام امکان حضور در کشور ترکیه را نداشته باشید، می توانید یک وکیل  را به عنوان نماینده از طرف خود تعیین کنید. در زمان امضا، بیمه اجباری زلزله مورد نیاز است و شما باید سالانه آن را تمدید کنید.

 هزینه های عملیاتی سالانه برای خرید ملک در ترکیه
هزینه های عملیاتی سالانه ملک در ترکیه بسیار پائین تر از کشورهای غربی است. این امر ، محبوبیت این کشور در میان مهاجران را توجیه می کند. در ذیل مقادیر تقریبی اعلام شده اند ولی با توجه به نوع ملک و موقعیت منطقه مقداری تفاوت وجود دارد.

صورتحساب ماهانه قبوض
برق: برای آپارتمان دو خوابه، صورتحساب ماهیانه بین 80 تا 200 لیر در ماه متغیر است. دستگاه تهویه مطبوع، عامل اصلی میزان بالای مصرف برق است. به همین دلیل بسیاری به استفاده از پنکه سقفی یا ایستاده مصرف برق را بهینه می کنند.

گاز: به طور کلی، گاز در ترکیه فقط برای اجاق گاز استفاده می شود. علاوه بر عرضه گاز به صورت لوله کشی، به صورت کپسول به قیمت حدودا 70 لیر به فروش می رسد. بسته به میزان استفاده از اجاق گاز، هر کپسول به طور متوسط 6 تا 9 ماه دوام دارد.

آب: هزینه آب بسته به میزان مصرف بر اساس 1 لیر در هر متر مربع، متغیر است. یک خانواده بزرگ حدود 30 لیر در ماه هزینه مصرف آب پرداخت می کنند.

اینترنت: هزینه استفاده از اینترنت سالانه در هر ماه  50 لیر است. اگر از ملک خود فقط برای تعطیلات استفاده می کنید، می توانید مودم وایرلس را از شرکت های مربوطه درب منزل تحویل بگیرید.

هزینه سالانه ملک در ترکیه 
مالیات: مبلغ پرداختی مالیات بسته به تعداد اعضاء در سند و قیمت ملک متفاوت است. یک آپارتمان 2 خوابه در منطقه دیدیم به طور متوسط 150 لیر در سال مالیات دارد اما در مناطق دیگر بالاتر است.

مالیات بر تولید زباله
این مالیات یک مالیات سالانه از طرف اداره مالیات می باشد که در حدود 80 لیر در سال در منطقه دیدیم است.

بیمه اجباری زلزله
بیمه زلزله طبق قانون اجباری است. هزینه بین شرکت های مختلف متفاوت است و بر اساس هر متر مربع متراژ آپارتمان محاسبه می گردد. هزینه آپارتمان 70 متر مربعی تقریبا 250 لیر در سال است. بدیهی است که با افزودن بیمه لوازم و آتش سوزی هزینه افزایش می یابد.

هزینه خدمات
اگر شما یک واحد آپارتمان در یک مجتمع مسکونی خریداری کنید، باید ماهانه مبلغی بابت هزینه نگهداری پرداخت کنید. این مبلغ صرف هزینه هایی مانند برق و آب مشاع، نگهداری استخر شنا و هر گونه امکاناتی که توسط هیات مدیره رسمی مجتمع تصویب شده است می باشد. این مبلغ بین 300 تا 2,000 لیر در سال متغیر است.

سایر هزینه ها
* یک ویلا با استخر شنا نیاز به نگهداری دارد، بنابراین شما می توانید یاد بگیرید که خودتان از آن نگهداری کنید یا از یک شرکت با مبلغی در حدود 500 لیر خدمات بگیرید. به طور کلی، صاحبان ویلاها، چنانچه در تمام طول سال در آنجا زندگی کنند، تنها از ماه مه تا اکتبر استخر ویلای خود را باز نگه می دارند.

* اگر از آپارتمان به عنوان یک خانه تعطیلات استفاده می کنید، ممکن است بخواهید یک شرکت مدیریت بررسی آپارتمان، پرداخت صورتحساب، یا تمیز کردن آپارتمان قبل از ورود شما را برعهده گیرد. 

* اگر بخواهید در تمام طول سال در ترکیه زندگی کنید، هزینه های اقامت و بیمه درمانی را هم در نظر بگیرید.

چرا ترکیه مقصدی محبوب برای مهاجرت است؟
خدمات پزشکی در سطح جهانی با قیمت های مقرون به صرفه
ترکیه به عنوان یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری پزشکی جهان با بیمارستان هایی در سطح استاندارد جهانی (61 JCI معتبر) و پزشکان با مهارت بسیار بالا و قیمت های معقول شناخته شده است. Clements Worldwide، ارائه دهنده خدمات بیمه بین المللی اعلام کرده است که ترکیه در صنعت گردشگری پزشکی در درمان بیماری های قلبی، سرطان و مراقبت های ارتوپدی و همچنین عمل لیزر چشم، در بین پنج کشور برتر جهان قرار گرفته است.

رشد روز افزون صنایع پزشکی ترکیه فرصتی برای پزشکان خارجی برای مهاجرت به ترکیه با خانواده فراهم می کند تا بتوانند در مراکز درمانی ترکیه استخدام شوند و یا مطب شخصی خود را تاسیس کنند.

تحصیلات با استاندارد و کیفیت بالا، سکوی پرتاپ برای آینده فرزندان شما
درست همانند امکانات پزشکی، ترکیه به امکانات آموزشی با کیفیت بالا، به صورت دولتی و خصوصی، در تمام سطوح سنی تجهیز شده است.

در مجموع در سراسر ترکیه 180 دانشگاه، با دانشکده ها و امکانات مدرن وجود دارد که تنها 51 دانشگاه در استانبول مستقر هستند. با وجودی که شهرت دانشگاه های ترکیه به طور مداوم رو به افزایش است، اما هنوز هزینه تحصیلات به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به همتایان اروپایی خود پائین باقی مانده است. دانشجویان بین المللی از مناطق مختلف برای پیشرفت تحصیلی به این کشور وارد می شوند.

برای کسانی که مایل به ثبت نام فرزندان خود در مراکز آموزشی هستند که برنامه درسی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود، بیش از 20 مرکز بین المللی فقط در استانبول، از جمله دانشکده بین المللی مشهور بریتانیا، وجود دارد.

انگیزه های مالی
ماه گذشته  فرودگاه جدید بین المللی استانبول افتتاح شد. این مگا فرودگاه، بزرگترین فرودگاه در جهان است که ظرفیت آن 200 میلیون مسافر در سال است. 

این تصویر، تصویری از آینده ترکیه، به ویژه استانبول، به عنوان قطب اصلی و مرکز مالی اوراسیا است که با توجه به جایگاه جغرافیایی و زیرساخت عالی که این کلانشهر در ارتباط با اقتصاد جهانی دارد، فرصت های بزرگ کسب و کار را فراهم می سازد.

شیوه زندگی و فعالیت
اگر به دنبال سبک زندگی بهتر هستید، بهتر است به شهرها و روستاهای زیبا و آرام در امتداد خط ساحلی دریای اژه و دریای مدیترانه که به طور کلی به عنوان منطقه ریویرا ترکیه شناخته می شود، نگاه کنید.

این شهرهای گردشگری مانند بدروم، آنتالیا و مارماریس در سه ماهه اول سال 2019 میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران از 140 کشور جهان بوده است.

به غیر از گردشگران، ده ها هزار بازنشسته از شمال اروپا برای بهره مندی از آب و هوای گرم، هزینه پائین زندگی و دسترسی به امکانات عالی پزشکی در شهرهایی مانند فتحیه و بدروم ساکن شده اند.

یکی دیگر از مکان های برتر برای زندگی، شهر مدیترانه ای آنتالیا است که در اواسط دسامبر، زمانی که درجه حرارت به 20 میرسد، هنوز هم می توان در سواحل آن حمام آفتاب گرفت.

اسکی در منطقه تفریحی ساکلیکنت که از نظر چشم انداز رقیب بسیاری از تفریحگاه های آلپ است، در ترکیه امکان پذیر است. منطقه مسکونی تفریحی اسکی ساکلیکنت، تنها یک ساعت از ساحل آنتالیا فاصله دارد.

اگر اهل گلف هستید، آنتالیا دارای 14 تور مختلف گلف است، به طوری که می توانید در طول سال با قیمت های بسیار مناسب به راحتی بازی کنید.

نکات فوق الذکر نشان می دهد که چرا بسیاری از مردم از یک منطقه جغرافیایی وسیع تر، ترکیه را به عنوان محل زندگی و / یا کار انتخاب می کنند.

 اکثر اتباع خارجی که در حال حاضر در ترکیه زندگی می کنند از خاورمیانه، روسیه و کشورهای اطراف ترکیه هستند.

ترکیه، نه تنها ملیت های خارجی را از نژاد های مختلف قومی، بلکه از جمعیت های گوناگون - از کارگران مهاجر تا مدیران اجرایی و روئسای شرکت های چند ملیتی به خود جذب کرده است.

این مسئله نشان دهنده کیفیت زندگی در ترکیه است. رئیس سابق مرسدس بنز، آقای جرگن زیگلر و مدیر کل سابق رنو، آقای آلن گابیلت هر دو تصمیم گرفتند که پس از بازنشستگی در ترکیه زندگی کنند.

برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه خرید ملک در ترکیه با مشاوران کنکاش تماس حاصل فرمایید.

اخذ اقامت ترکیه و شهروندی ترکیه با خرید ملک در ترکیه با شرکت تولرانس هومس
خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه
اگر می‌خواهید بدون محدودیت تجارت کنید، ارتباط خود را با دنیا حفظ کنید و پاسپورتی معتبر با حداقل هزینه برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق خرید ملک در ترکیه اقدام کنید.

کشور ترکیه به عنوان یکی از برترین مقاصد توریستی دنیا همواره مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است. طی چند سال اخیر با توجه به ارائه مزایای ویژه به دانشجویان بین‌المللی، تعداد ایرانیان مشتاق تحصیل در ترکیه افزایش یافته است و اکنون این کشور را به یکی از جذاب‌ترین قطب‌های تحصیلی منطقه بدل کرده است.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه
موردی که احتمالا این روزها زیاد به گوشتان خورده، سرمایه‌گذاری در کشور موفق و در حال پیشرفت ترکیه به منظور دریافت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور است!

همان طور که پیش‌تر در مطلب شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه به این موضوع به طور مفصل پرداختیم، به طور معمول ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به مدت 3 ماه در یک بازه 180 روزه در ترکیه اقامت داشته باشند. این دانشجویان در صورت تحصیل در این کشور، با استفاده از کارت اقامت یکساله، تا زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه، مجاز به اقامت در این کشور هستند.

دریافت حق شهروندی و اقامت ترکیه
بنابر اخبار euronews، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه با تصویب قانونی جدید، مبلغ سرمایه‌گذاری برای دریافت حق شهروندی در ترکیه را از یک میلیون دلار به 250 هزار دلار کاهش داده است.

این بدین معنی است که شما می‌توانید با خرید ملکی با حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا در ترکیه، نسبت به دریافت کارت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام کنید.

حال باید دید که خرید ملک و سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه به چه اندازه می‌تواند برای شما مفید باشد؟ بگذارید از چند جنبه به این سوال متداول پاسخ دهیم:

·         قیمت زمین و ملک در ترکیه در قیاس با وضعیت تورم و قیمت املاک در ایران از وضعیت بهتری برخوردار بوده و مناسب‌تر است. از این رو میانگین قیمت هر مترمربع خانه در استانبول 3961 لیر (تقریبا 9.5 میلیون تومان) است. البته این قیمت در مناطق دیگری همچون منطقه گرانقیمت بشیکتاش از متری 25 میلیون تا 120 میلیون تومان متغیر است.

در عین حال خرید ملک در مناطقی نظیر بیلیکدوز استانبول با قیمت تقریبی متری 2646 لیر ( 6.5 میلیون) و یا شهرهای دیگر این کشور نظیر آنکارا با میانگین قیمت 1861 لیر (4.3 میلیون) هزینه کمتری برای شما در پی خواهد داشت.

·         با توجه به استقبال روزافزون گردشگران و دانشجویان بین‌المللی برای حضور در ترکیه، بدون شک در کنار هتل‌های این کشور، آپارتمان‌ها و خانه‌های خریداری‌شده توسط سرمایه‌گذاران ایرانی، گزینه خوبی برای اجاره و کسب درآمد مناسب از این طریق خواهد بود. حتی در حال حاضر برخی از ملک‌ها در ترکیه با گارانتی اجاره به فروش می‌رسند!

·         بنابر آخرین آمار سال 2018، پاسپورت کشور ترکیه در رنکینگ جهانی دارای رتبه 39 دنیاست. این بدین معنی است که دارنده پاسپورت ترکیه بدون نیاز به ویزامجاز به ورود به 72 کشور دنیانظیر قطر، کره‌جنوبی، مالزی، برزیل و آفریقای جنوبی است.

دارنده پاسپورت ترکیه همچنین امکان ورود به کشورهایی نظیر کویت، بحرین، لبنان و اکثر کشورهای آفریقایی را با صدور ویزای فرودگاهی خواهد داشت و در عین حال امکان دریافت ویزای آنلاین برای ورود به کشورهایی نظیر استرالیا و عمان را دارد.

در کنار این موارد باید به این موضوع اشاره کنیم که اعتبار پاسپورت ترکیه از پاسپورت ایرانی بالاتر بوده و پروسه دریافت ویزای سایر کشورهای دنیا نظیر ویزای شینگن با حق شهروندی و پاسپورت ترکیه به مراتب نسبت به پاسپورت ایرانی آسان‌تر است.

البته بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که کشور ترکیه در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است و در صورت موفقیت در این امر، پاسپورت این کشور با جهشی باورنکردنی، از اعتبار بسیار بالاتری نسبت به حال حاضر برخوردار شده و امکان ورود بدون محدودیت به 26 کشور حوزه شینگن برای دارنده پاسپورت ترکیه وجود خواهد داشت.

·         اما به دلیل نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه و شباهت‌های اقلیمی این دو کشور، می‌توان گفت که بازار بین‌المللی و فعال ترکیه، سکونت، تحصیل و کار در این کشور را به گزینه‌ای منطقی و مناسب برای بسیاری از ایرانیان تبدیل کرده است.

روال دریافت پاسپورت ترکیه و حقوق شهروندی
زمانی که شما موفق به خرید ملک قانونی در ترکیه به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا شوید، باید به اداره ثبت زمین و املاک این کشور (Tapu) رفته و درخواست تقاضای حقوق شهروندی ترکیه را ارائه دهید.

پس از آماده‌سازی و ارائه مدارک و فرم درخواست به Tapu، آن‌ها گزارش ارزیابی مدارک و اسناد انتقال وجه بانکی خرید ملک شما را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اداره Tapu پس از گذشت 3 تا 7 روز کاری و بررسی مدارک، نامه تاییدیه حق شهروندی ترکیه را به متقاضی ارائه می‌دهد. سپس فرد باید با در دست داشتن این نامه به دفتر مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و برای مجوز اقامت درخواست دهد.

با دریافت مجوز اقامت و تاییدیه حق شهروندی، فرد بایستی برای نهایی‌سازی درخواست خود به اداره کل جمعیت و شهروندی ترکیه مراجعه نماید. لازم به ذکر است که پس از گذراندن پروسه درخواست سازمان Tapu، همه مراحل در دفتر مخصوص اطلاعات شهروندی Citizenship Information Office مستقر در استانبول و آنکارا دنبال می‌شود و پروسه دریافت حق شهروندی این کشور تا حداکثر 30 روز کاری به اتمام می‌رسد.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک کمتر از 250 هزار دلار
نحوه اخذ اقامت توریستی ترکیه از ابتدای سال 2020 میلادی دچار تغییراتی خواهد شد. بر این اساس، اتباع خارجی به مدت یک سال اجازه اقامت توریستی در ترکیه را خواهند داشت. البته شهروندان اتحادیه اروپا، جمهوری خلق چین، فدراسیون روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه اقتصادی مانند ژاپن، کانادا، آمریکا و… از این قانون مستثنی خواهند بود.

شهروندان ایرانی نیز بعد از یک سال اقامت توریستی در ترکیه امکان تمدید اقامت خود را نداشته و باید حداقل یک سال از زمان به پایان رسیدن این نوع اقامت گذشته باشد تا بتوانند مجددا برای اخذ آن اقدام نمایند. بنابراین افرادی که از اقامت توریستی برای حضور در کشور ترکیه استفاده می‌کنند بعد از پایان یافتن مدت اقامت خود باید روش‌های دیگری را برای اخذ اقامت پیدا کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و خرید ملک در این کشور اشاره داشت.

همان‌طور که گفته شد با خرید یک ملک با حداقل قیمت 250هزار دلار می‌توانید شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنید. اما بسیاری از افراد هستند که یا چنین سرمایه‌ای را نداشته و یا تمایلی به این میزان سرمایه‌گذاری ندارند. آن‌ها این امکان را خواهند داشت تا با خرید یک ملک در ترکیه به هر قیمتی، اقامت این کشور را به دست بیاورند. بنابراین در صورتی که تنها اقامت در ترکیه برای شما اهمیت داشته و قصد اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور را ندارید می‌توانید با سرمایه کمتر از 250هزار دلار صاحب خانه شده و اقامت ترکیه را نیز به دست آورید.

تخفیف ویژه نیلگام برای خرید ملک در ترکیه تا سقف 50هزار دلار
تاکید دولت ترکیه بر این موضوع است که حداقل ارزش ملک خریداری‌شده توسط اتباع خارجی کمتر از 250 هزار دلار آمریکا نباشد. از این رو فرد باید با استفاده از مشاوره وکیل و کارشناسان ملکی معتبر و قابل اطمینان، پیش از اقدام به خرید ملک در ترکیه به ارزیابی قیمت آن به صورت تخصصی بپردازد.

اما شما می‌توانید با استفاده از خدمات جدید مشاوره و خرید ملک گروه شرکت‌های نیلگام، از ارزیابی موقعیت و صحت قیمت کارشناسان نیلگام برخوردار شده و بدون نگرانی با تخفیف 10 تا 20 درصدی، ملک موردنظر خود را خریداری نمایید.

این بدین معنی است که با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار در ترکیه 

در مدت زمان کمی، از تمامی مزایای پاسپورت و حقوق شهروندی این کشور برخوردار می‌شوید.

همراهی نیلگام از لحظه انتخاب ملک تا دریافت پاسپورت ترکیه
هرچند می‌شود بخشی از فرآیند انتخاب و خرید ملک را به صورت غیرحضوری و با وکالت انجام داد، اما پیشنهاد می‌شود پس از عقد قرارداد با گروه شرکت‌های نیلگام، به صورت حضوری به کشور ترکیه آمده و از نزدیک گزینه‌های موجود را مشاهده و ارزیابی کنید. به طور کلی پروسه خرید ملک با خدمات گروه شرکت‌های نیلگام به شرح زیر است:

·         استقبال نماینده نیلگام از متقاضی خرید ملک در ترکیه و همراهی و ارائه مشاوره تخصصی تا زمان پسندیدن و خرید ملک

·         انجام کلیه اقدامات لازم پس از خرید ملک از قبیل پروسه حق شهروندی، ترجمه و تائید مدارک، دریافت کارت اقامت و پاسپورت ترکیه توسط نماینده نیلگام

·         تسهیل امور انتقال وجه خرید ملک و یا Change کردن ارز موردنیاز توسط نیلگام

عموما گذراندن مراحل قانونی دریافت حقوق شهروندی و پاسپورت ترکیه، پس از خرید ملک واجد شرایط در این کشور حدود 2 ماه زمان خواهد برد. اما ‌می‌توان با دریافت فرم تاییدیه ملک از طرف دولت ترکیه، پیش از دریافت حقوق شهروندی، نسبت به دریافت مجوز اقامت برای خود و خانواد‌ه‌تان اقدام کنید.

قوانین خدمت سربازی برای اتباع خارجی
ممکن است این سوال مهم در ذهن شما هم نقش ببندد که آیا با دریافت حق شهروندی ترکیه ملزم به گذراندن دوره اجباری خدمت سربازی در این کشور هستم؟

پاسخ‌های مختلفی برای این سوال وجود دارد. چنانچه فرزند شما زیر 18 سال باشد، با رسیدن به سن قانونی در این کشور هم‌چون سایر شهروندان ترکیه ملزم به گذراندن این دوره خواهد بود. اما قوانینی برای شهروندانی با دو تابعیت وجود دارد، که باید از طریق وکیل از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

چنان چه از قبل خدمت سربازی را در کشور خود به پایان رسانده‌اید، ملزم به ارائه اسناد و مدارک برای اثبات آن به دولت ترکیه هستید و در صورتی که سن شما بیشتر از 22 سال است باید با مراجعه به اداره کل جمعیت و شهروندی کشور ترکیه، نسبت به قوانین موجود و استثنائات این دوره برای توابع خارجی اطلاع کسب کنید.

خرید هم‌زمان چند ملک به ارزش 250هزار دلار
شما می‌توانید به جای خرید یک ملک در ترکیه، چند ملک در این کشور با ارزش پایین‌تر خریداری کنید که در مجموع به حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا برسد. اما برای دریافت حق شهروندی باید برای تمامی ملک‌ها به طور همزمان درخواست دهید. اداره Tapu در صورتی که یک ملک و یا چند ملک در مجموع با ارزش حداقل 250 هزار دلار باشد، درخواست حق‌شهروندی شما را مورد پذیرش قرار می‌دهد.

تکلیف مالکین قدیمی ایرانی در ترکیه چیست؟
قانون حق شهروندی ترکیه برای افرادی که از قبل صاحب ملک در این کشور هستند، شرایطی را پیش‌بینی کرده است. معاملات ملکی و درخواست‌های حق مالکیت ثبت‌شده در اداره Tapu پس از تاریخ 18.09.2018 شامل قانون اخذ دریافت حقوق شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری هستند. اما اگر شما پیش از این تاریخ ملکی را در ترکیه با حداقل مبلغ ذکر‌شده خریداری کرده باشید و برای ثبت درخواست حق شهروندی ترکیه در سازمان Tapu درخواست خود را ثبت نکرده باشید، تنها در صورتی که اقساط شما تا پس از 19 سپتامبر 2018 ادامه داشته باشد مشمول درخواست حق شهروندی این کشور خواهید شد.

وزارت محیط‌زیست و شهرسازی ترکیه مسئول ارزیابی و سنجش صحت قیمت اعلام‌شده ملک در درخواست متقاضی دریافت حق شهروندی ترکیه است (ارزش ملک بیش از 250 هزار دلار باشد). لازم به ذکر است که تمامی مبلغ ملک موردنظر باید از طریق درگاه بانکی و یا کارت اعتباری بین‌المللی به حساب فروشنده انتقال داده شود.

دریافت پاسپورت ترکیه برای تمام اعضای خانواده با خرید ملک
برای دریافت حق شهروندی از طریق خرید ملک واجد شرایط در ترکیه (Title Deed) تنها یک نفر می‌تواند با در دست داشتن مدارک خانواده درجه یک خود، مسئول پیگیری کارها و امور دریافت حق شهروندی ترکیه شود.

 با انجام خرید، همسر و تمامی فرزندان زیر 18 سال شما در زمان ارائه درخواست، مجاز به دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه هستند. 

لازم به ذکر است که شما مجاز به فروش ملک خود برای حداقل 3 سال نخواهید بود.

چرا خرید ملک در ترکیه
معایب و مزایای خرید ملک در ترکیه
خرید خانه در ترکیه : همه ی ما میدانیم که ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی خود همیشه یکی از۵ گزینه ی اصلی ما ایرانی ها برای مهاجرت بوده است.

این کشور بدلیل توسعه ی روز افزون ، آب و هوای متنوع ، قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک بین سه قاره ، و خیلی دلایل دیگر همیشه ترجیح بیشتر سرمایه گذاران ، مهاجران و دانشجویان بوده است.

راههای مختلفی برای اقامت در ترکیه وجود دارد که میتوانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید. ولی یکی از راههای سریع برای گرفتن شهروندی در ترکیه ٬ خرید خانه در ترکیه میباشد.

طبق قانون جدیدی که در سال ۲۰۱۸ تصویب شده یک تبعه ی خارجی میتواند با خرید خانه در ترکیه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار حق شهروندی از کشور ترکیه دریافت کند.

خرید خانه در ترکیه یک سرمایه گذاری امن و مطمئن میباشد. باید به این نکته توجه کنید که با توجه به رشد و توسعه ی اقتصادی ترکیه خرید ملک در ترکیه علاوه بر اخذ شهروندی ، باعث میشود سرمایه ی شما در مدت زمان کمی ، افزایش چشم گیری داشته باشد.

ترکیه یک کشور پرجمعیت و جوان میباشد ، از طرف دیگر سالیانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگرد از سراسر جهان از این کشور بازدید میکنند ، پس ترکیه پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد.

کشور ایران بدلیل تحریمهای مختلف در زمینه ی تجارت بین المللی همیشه دچار محدودیت هایی بوده که شما با اخذ شهروندی در ترکیه براحتی میتوانید این موانع و محدودیت ها را پشت سر گذاشته و تجارت و کسب و کار خود را نیز گسترش دهید.

قوانین خرید ملک در ترکیه :
طبق قانون شماره ۳۵ املاک و اراضی ترکیه که در سال ۲۰۱۲ تصویب شده یک تبعه ی خارجی میتواند ملک و اراضی در ترکیه خریداری نماید به شرطی که مساحت کل این املاک و اراضی از ۳۰ هکتار فراتر نرود و همجنین در محدوده ی منطقه ی نظامی قرار نگرفته باشد.

بر اساس این قانون اتباع خارجی میتوانند با استعلام از مراجع مربوطه هر نوع ملکی از قبیل مسکونی ، تجاری ، اراضی و… را خریداری نمایند.

شما میتوانید با مراجعه به سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی در ترکیه ، در مورد ملک یا اراضی که قصد خرید دارید استعلام کنید .

اتباع خارجی در صورتیکه اراضی خریداری کنند باید طی دو سال اقدام به شروع ساخت کنند و طی این دو سال پروژه را به وزارت مربوطه معرفی نمایند. همچنین پروژه های تجاری بایستی مراحل اداری خود را طی کرده و اقدامات لازم را قبل از شروع پروژه انجام دهند.

در صورت عدم رعایت موارد زیر قرارداد خرید شما باطل خواهد شد:
۱-در صورتیکه ملک خریداری شده موجب نقض قوانین جمهوری ترکیه شود.

۲- در صورتیکه ملک مورد معامله از طرف وزارت مربوطه و یا سازمانهای امنیتی تائید نگردد.

۳- اتمام مهلت قانونی برای شروع پروژه.

۴- نداشتن پایان کار طبق پلنی که به وزارت مربوطه ارائه شده است.

همچنین اتباع خارجی که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند بایستی دارای تابعیت یکی از کشورهای مجاز به خرید ملک در ترکیه باشند. اتباع کشور ایران مجاز به خرید میباشند.

خریدار و یا وکیل قانونی وی باید فرم درخواست خود را برای انجام مراحل قانونی نقل و انتقال سند و امور اداری قبل از معامله و عقد قرارداد را به وزارت مربوطه ارجاع دهد.
تاخیر در ارائه ی این فرم بالطبع موجب تاخیر انتقال سند خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه :
۱-سند ملک و کلیه ی اطلاعات شامل محل دقیق قرار گیری ملک ، آدرس، مختصات زمین و همچنین تائیدیه ی سازمان ثبت اسناد در مورد هویت مالکیت ملک در ترکیه

۲- مدارک خریدار از جمله پاسپورت و کارت شناسایی که به ترکی ترجمه ی رسمی شده و توسط نوتر تائید گشته.

۳- پرداخت عوارض شهرداری

۴- دو قطعه عکس شش در چهار از خریدار و فروشنده

۵- دو نفر شاهد

۶- حضور وکیل با ارائه ی اصل و کپی وکالتنامه با ترجمه ی رسمی مورد تائید وزارت خارجه و دادگستری

۷- حضور مترجم رسمی

اقامت با خرید خانه در ترکیه :
اتباع ایرانی بدون ویزا به مدت ۹۰ روز میتوانند در ترکیه اقامت کنند. اما خرید خانه در ترکیه یکی از روشهای مطمئن برای گرفتن اقامت و شهروندی در ترکیه است.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که شما با خرید خانه ترکیه  با ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار نیز میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید ولی حق شهروندی به شما اعطاء نخواهد شد.

حق شهروندی فقط به آندسته از اتباع خارجی داده میشود که ارزش ملکی که در ترکیه میخرند بالای ۲۵۰ هزار دلار باشد.

در مورد مزایای حق شهروندی در ترکیه در این لینک  مفصل توضیح داده ایم .

کسانیکه اقدام به خرید خانه ترکیه با ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار کرده اند ، ابتدا برای دو سال و سپس برای سه سال اقامتشان تمدید میگردد و بعد از اتمام ۵ سال از زمان خرید خانه ترکبه شخص میتواند با مراجعه به اداره ی مهاجرت اقامت دائم خود را دریافت دارد.

برای کسانیکه که بعد از خرید خانه اقامت دو ساله و سپس اقامت سه ساله دریافت میکنند ، احتمال رد درخواست اقامت دائم وجود ندارد. این اشخاص بعد از ۵ سال پاسپورت ترکیه را دریافت خواهند کرد و از مزایای شهروندی ترکیه برخوردار خواهند شد.

بر اساس قوانین جدیدی که در سال ۲۰۱۸ تصویب شده کسانیکه اقدام به خرید ملک در ترکیه به ارزش بالای ۲۵۰ هزار دلار مینمایند در طول سه ماه پاسپورت و اقامت دائم خود را دریافت خواهند کرد.

پیشنهاد میکنیم قبل از خرید خانه در ترکیه حتما از افراد مجرب و کاربلد کمک بگیرید ، چون شما حداقل ۵ سال در این خانه زندگی خواهید کرد در نتیجه قبل از خرید مواردمختلفی را در نظر بگیرید. به طور مثال امکانات رفاهی محل ، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و…

شما ۹۰ روز میتوانید در ترکیه بدون ویزا حضور داشته باشید پس حسابی فرصت دارید تا همه ی جوانب را بسنجید و بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

و نکته ی بسیار مهم : در ترکیه انتقال مالکیت فقط از طریق مدارک رسمی و ثبتی در دفتر اسناد رسمی و با امضاء هر دو طرف یعنی خریدار و فروشنده و یا وکیل رسمی آنها صورت میگیرد.

مسائل پنهان خرید ملک در ترکیه :
خواندن این مقاله زمان زیادی را از شما نمی گیرد ولی شاید شما را از بسیاری از مسائل پنهان خرید ملک در ترکیه آگاه سازد .

شاید این روزها تبلیغات بسیاری در مورد خرید ملک در ترکیه یا شهر هایی مثل خرید خانه در استانبول ، خرید خانه در ازمیر ،خرید خانه در آنتالیا یا دیگر شهر های ترکیه به چشمتان می خورد . و وعده هایی مانند اقامت دائم یا شهروندی و دریافت پاسپورت کشور ترکیه را می شنوید .

اینها تا حدی درست است اما نکات بسیاری است که باید بدانید تا در مسیر درست خرید ملک در ترکیه قرار بگیرید و قبل از خرید بهتر است از قوانین حاکم در کشور ترکیه در مورد خرید ملک اطلاعاتی را جمع آوری کنید که خریدی هوشمندانه داشته باشید.

خرید ملک در ترکیه در کدام شهر مناسب است؟
هر کدام از شهر های ترکیه مزایا یا معایب مربوط به خود را دارد که شما با توجه به هدفتان از خرید ملک باید این شهر ها را انتخاب کنید. در ادامه یک آنالیزی از شهر های ترکیه که بیشتر ایرانی ها برای زندگی یا خرید ملک در ترکیه انتخاب می کنند را برای شما ارائه خواهیم داد.

خرید خانه در استانبول :
در واقع استانبول پر جمعیت ترین شهر کشور ترکیه است و حدود ۲۰میلیون نفر جمعیت دارد و قلب تجارت و کسب و کار کشور ترکیه است و شهری زنده که در هر ساعت از شبانه روز زندگی در آن جریان دارد

به علاوه به خاطر آثار تاریخی، طبیعت زیبا و مراکز خرید فراوان انتخاب شماره یک توریستها است. یعنی شما هر آنچه را از زندگی توقع دارید ، می توانید در این شهر پیدا کنید.

بالای شهر یا پایین شهر استانبول کجاست؟
استانبول با توجه به وسعتی که دارد تقریبا ۲برابر تهران! به جز چند منطقه اعیان نشین که خانه های آن منطقه هم اکثرا قدمت تاریخی دارند شما در آن مناطق هم میبینید که قشر ضعیف در حال زندگی هستندو هم غنی .

تقریبا همه قشر های جامعه در همه جای شهر زندگی میکنند و استانبول از لحاظ شهرسازی جوری است که همه مایحتاج روزانه زندگی تان را در محله خود می توانید پیدا کنید و تقریبا در همه محلات مراکز خرید لوکس هم وجود دارد.

اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید و نمی خواهید در اطراف خانه شما بافت بومی نشین باشد بهترین انتخاب محلات غرب استانبول خواهد بود محلاتی مثل بیلیک دوزو ،باهچه شهیر و اسنیورت

به خاطر اینکه قدمت این مناطق استانبول جدید هست خیابان کشی ها و نحوه شهرسازی مدرن دارند و هر آنچه از زندگی مدرن شهری را انتظار دارید در این مناطق وجود دارد به علاوه مجاورت در بزرگراه ها و سیستم های حمل و نقل عمومی نزدیکی به ساحل دریا مراکز خرید لوکس از دیگر مزایای این مناطق بشمار می آید

و ازهمه مهمتر قیمت بسیار مناسب ملک نسبت به امکانات آن که مانند هتل های لوکس و پنج ستاره است و اکثر خانه ها در این مناطق به صورت برج ها و رزیدنس های لوکس است یا به صورت شهرک های بسیار با امنیت و پر امکانات.

یکی دیگر از مزایای خرید خانه در استانبول این است که هر وقت شما تصمیم به فروش آن بگیرید به مراتب بسیار راحت می توانید آن را به نقدینگی تبدیل کنید و مثل شهر های دیگر ترکیه مشتری اول و آخر آن نباشید.

از محاسن دیگر خرید خانه در استانبول وجود مگا پروژه هایی است که در حال ساخت هستند که دولت ترکیه سرمایه گذاری ویژه ای در این زمینه انجام داده �
برچسب: ،

امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۲۱:۰۲ توسط:ولقان حسینی موضوع: نظرات (0)