دفتر تجارت الکترونیک ولقان

اختراع کاهگل مدرن - نانو کاهگل مصنوعی ضد آب پلیمری (کاهرنگ)

اختراع کاهگل مدرن - نانو کاهگل مصنوعی ضد آب پلیمری (کاهرنگ)

مصاحبه اختصاصی با مهندس محسن حکیمیان مخترع کاهرنگ - خمیر رنگ کاهگل مصنوعی و پودر کاهگل مصنوعی   ملات کاهگل و معماری ایرانی

ملات کاهگل در معماری ایرانی به خصوص در مناطق کویری به کار می‌رود. معماران ایرانی از ترکیب کاه گل با کاشی، چوب، سنگ و مصالح مشابه برای تزیین ساختمان‌ها کمک گرفته اند. رنگ دلنشین کاه‌گل، زیبایی فوق العاده‌ای به شهرهای ایران می‌بخشید و به زندگی مردم روشنی و رنگ بخصوصی داده بود.

دیوارهای حیاط داخلی را از بهترین گل سرخ‌فام رسی پوشانیده و با خطوط برجسته گچ، طرح‌های هندسی ایجاد می‌کردند و یا به داخل هشتی‌های ورودی کشیده و نقش‌های تصویری می‌ساختند. کاهگل نور شدید آفتاب را برای ساکنان مطبوع و برگشت اشعه خورشید و حرارت آن را روی بام‌ها و دیوارهای کاهگلی به حداقل می‌رساند.

شاید شما هم به دکوراسیون سنتی و حال و هوای ناب آن علاقه مند باشید اما به دلیل بعضی مشکلات از آن دوری کنید یکی از مواردی که در دکوراسیون سنتی حس و حال خوبی همراه دارد و بسیار پرطرفدار است دیوارهای کاهگلی است اما به خاطر سختی در اجرا ریزش خاک و مشکلاتی از این قبیل کمتر از آن استفاده می شود.

از مهمترین مشکلات کاهگل سنتی قابلیت انحلال مجدد در آب، هنگام بارندگی و ایجاد گرد و خاک در زمان خشک بودن است. اطلاعات بیشتر درباره ملات کاهگل از ویکی‌پدیا.

کارخانه رنگ های صنعتی حکیمیان محصولی تولید کرده است که ظاهری کاملا شبیه به کاه گل دارد و خوشبختانه تمام مشکلات استفاده از کاهگل را برطرف ساخته است به بهانه تولید این محصول مصاحبه ای با آقای حکیمیان انجام شد.

  سلام جناب حکیمیان، لطفاً در ابتدا رزومه کاملی از فعالیت صنایع رنگ حکیمیان بفرمایید؟

 مجموعه رنگهای صنعتی حکیمیان با بیش از ۲۵ سال سابقه در زمینه تولید و پخش انواع چسب و رنگ در شهر یزد فعالیت خود را آغاز کرده و در سراسر کشور محصولات خود را به فروش میرساند. ما سعی بر استفاده از بهترین کیفیت مواد اولیه را داریم و اکثر مواد با حساسیت خاص و بعد از انجام آزمایشات مختلف انتخاب میگردد.

 

جدیدترین محصولات شما خمیر رنگ کاهرنگ و ملات سیمگل نام دارند درباره ایده و چگونگی شکل گیری آنها و همچنین مزیت آنها نسبت به تولیدات مشابه توضیح بفرمایید؟

در سالیان متمادی پیگیر موادی برای اصلاح اشکالات کاهگل سنتی بودیم. اشکالاتی از قبیل ریزش گرد و خاک و طول عمر پایین - که نیازمند تمدید سالیانه کاهگل بود - و همچنین آب بند نبودن و زمان اجرای طولانی و سخت نیز از معضلات اساسی کاهگل طیبعی بود.

ابتدا با رزین نانو عایق نسبت به آب بندی کاهگل موجود اقدام کردیم اما از آنجا که بسیاری از مشتریان خواستار ایجاد فضای سنتی در ساختمانهای مدرن یا بازسازی شده با مصالح نوین همچون سیمان بودند، با مطالعه و آزمایشات فراوان حدود سال 1393 اقدام به تولید خمیر رنگی کردیم که از نظر ظاهر کاملاً شبیه کاهگل سنتی است و به وسیله قلمو قابل اعمال توسط هر شخصی حتی غیر حرفه ای میباشد. کاهگل مصنوعی پلیمری از هر نظر یک محصول کاربردی است و از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه میباشد.

 

لطفا بفرمایید محصول کاهرنگ یا کاهگل مصنوعی دقیقا چیست و چه مزیت هایی دارد؟

کاهرنگ (نانو کاهگل پلیمری)، رنگی بر پایه رزین سیلیکون و پایه آب است که پس از خشک شدن ظاهری کاملا شبیه کاهگل طبیعی دارد. در ساخت کاهگل مصنوعی (کاهرنگ) از مواد نانو سیلیکون استفاده شده که سبب خود تمیز شوندگی میشود و خواص آب بندی و عایقی آن را افزایش میدهد.

کاهگل مدرن، ملات کاهگلی ضدآب و بدون گرد و غبار است و جایگزینی مناسبی برای سیمگل و کاهگل سنتی است. مناسب برای محیط خانه بالاخص دکوراسیون دیوارهای داخلی منازل و همچنین بازسازی ابنیه تاریخی و خلق نمای سنتی مشابه مناطق کویری.

کاهگل مصنوعی (کاهگل ضد آب) به وسیله قلمو یا پاشش و بسیار ساده تر از سایر رنگ‌ها قابل اجراست. کاهرنگ (کاهگل پلیمری)، ماندگاری بالایی دارد و قابل اجرا بروی سطوح مختلف اعم از سیمان، گچ، کناف، چوب، فلز، یونولیت، شیشه و ... است.

 

آیا محصول کاهگل مصنوعی گارانتی میشود؟

محصولات ما در صورتی که توسط عوامل مجاز اجرا شوند دارای گارانتی 10 تا 17 سال هستند.

 

شرکت رنگ های صنعتی حکیمیان با محصول کاهرنگ چه میزان از سهم بازار داخلی را کسب کرده و آیا محصول صادر نیز میشود؟

بازار گسترده محصولات در داخل کشور و نیاز کشور به محصولات با کیفیت تمام ظرفیت تولید ما را اشباع کرده است به نحوی که با وجود تمایل به صادرات تا به حال موفق به این کار نشده ایم.

 

آقای حکیمیان به عنوان سوال آخر چه صحبتی با مسئولین و مدیران ارگانهای ذیربط دارید؟

امیدوارم مسئولان با دقت زیاد و ریز بینی نسبت به خرید و تقویت محصول داخلی نمایند تا ضمن کاهش هزینه های نگهداری ابنیه تاریخی و خلق نماهای سنتی و ایرانی، راه های ارتقاء دانش فنی را نیز بگشایند.

 

کاهگل انعطاف پذیر کاهگل ارزان قیمت  قیمت کاهگل مصنوعی اجرای کاهگل کاهگل ضد آب خمیررنگ کاهگل رنگ کاهگل خشک شدن کاهگل طول عمر کاهگل



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۰:۳۷ توسط:ولقان حسینی موضوع: نظرات (0)